tirsdag den 23. august 2011

Blogindlæg nr. 008 - Smil... :)

Jeg har i et tidligere blogindlæg beskæftiget mig med fotografering af børn. Dengang skrev jeg lidt om, at børn kan være svære at have med at gøre, når vi taler om fotografering! De gør ikke nødvendigvis hvad man beder dem om, og de sidder sjældent stille lang tid ad gangen, hvorfor der skal arbejdes hurtigt. Den gode nyhed er så heldigvis, at det ofte er mere udfordrende og sjovere at fotografere børn, da der næsten altid sker noget uventet og impulsivt...og selvom nogle børn kan virke lidt modvillige når der kommer et kamera frem, så vil de fleste børn nu gerne "være på" og de samarbejder fint, hvis blot de er trygge i situationen. Det er uanset om de er 1 år eller en del ældre. Siden sidst har jeg lystigt fotograferet nogle flere dejlige unger, når jeg lejlighedsvis har været sammen med familie, venner og deres børn naturligvis.

Billeder skal ikke nødvendigvis være glade for at være interessante...og børn skal ikke nødvendigvis smile for at frembringe et fedt fotografisk udtryk. Dog er der alligevel noget fantastisk livsbekræftende over storsmilende og glade børn, og det er som det ses nedenfor, lykkedes mig at tage nogle billeder af to super dejlige unger på henholdsvis 1 år og 3 år. Der er både lidt snot under næsen, is og ketchup på kinderne og jord under neglene...men det er lige præcis det jeg vil have...et snapshot fra en dejlig dag!


*

Du har mulighed for at se tidligere blogindlæg her. Scroll ned i bunden af denne side og kig under blog-arkiv. Klik herefter på én af månederne...og så er du igang!

Find mig desuden på Facebook. Søg efter "Photos by Fernandez", og kan du lide hvad du ser der, så giv mig gerne et "synes godt om"... 

På forhånd tak :)










1 kommentar: