lørdag den 4. februar 2012

Blogindlæg nr. 018 - En råkold lørdag ved havnefronten

På trods af massiv kulde gik jeg tidligere i dag en lille tur langs havnefronten i Aalborg med mit kamera. Det var en råkold dag og derfor en kort fornøjelse, da mine fingre efter kort tid var blåfrosne og følelsesløse - men det var ikke desto mindre et fantastisk vejr til at fotografere i! Jeg havde valgt at montere mit 100mm makroobjektiv på kameraet - mest fordi det er et objektiv jeg ikke rigtigt har fået afprøvet siden købet i december - så jeg havde lyst til at "lege" lidt med det.

Makrofotografering er en særlig disciplin i sig selv, som normalt praktiseres med stativ, da det er vigtigt at kameraet "holdes" helt roligt, for at fastholde total skarphed i fotografierne. Typisk forsøger folk at "indsamle" fotos af insekter og blomster som så forstørres voldsomt i forhold til hvad de menneskelige øjne evner at se. Insekter og blomster er der ikke så meget af på denne årstid, og jeg glæder mig til foråret, når "livet" begynder at pible frem i det grønne.

Men altså...objektivet skulle afprøves og der skulle leges lidt, bare en hurtig omgang og uden stativ. Det blev til nogle fotos af én af havnefrontens udkigsplatforme, det grønne område ved havnen, skibet Elbjørn samt selve havnefronten m.v.

Nogle af fotografierne bl.a. de fire første skal ses i sammenhæng...men det giver nok sig selv!

God fornøjelse...


*

Du har mulighed for at se tidligere blogindlæg. Scroll ned i bunden af denne side og kig under blog-arkiv. Klik herefter på én af månederne...og så er du igang!

Find mig desuden på Facebook. Søg efter "Photos by Fernandez", og kan du lide hvad du ser der, så giv mig gerne et "synes godt om"... 

På forhånd tak :)
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar