søndag den 25. marts 2012

Blogindlæg nr. 021 - Forår i Aalborg Zoo

Så blev det for alvor forår...om ikke andet for en stund! Det danske vejr er jo lidt lunefuldt, og man har tidligere oplevet sne og vinterlignende tilstande i såvel marts som april, så om foråret er kommet for at blive, kan være svært at spå om. Kong vinter var dog langt borte denne skønne søndag i marts, hvor turen for mit vedkommende gik til Aalborg Zoo med min skønne kone og nogle dejlige naboer.

Der var høj sol og masser af varme årstiden taget i betragtning, og en stemning af forårskådhed i luften både blandt mennesker og dyr. Der var masser af glade og smilende mennesker, og det var tydeligt, at dyrene også nød de milde himmelstrøg og solens stråler.

Jeg havde pakket en rygsæk med mit kamera og lidt forskellige objektiver, og havde nogle pragtfulde timer i godt selskab i Zoo. Det var ved at være lidt tid siden, at jeg havde haft gang i mit kamera og denne blog, så det var på mange måder dejligt at være i gang igen.

At tage fotos af dyr i Zoo er ganske banalt, og der er vel flere personer med et kamera der, end folk uden kamera. Men det ændrer ikke ved, at dyr er yderst fascinerende at se på og sjove at fotografere, specielt hvis man kan fange en sjov og anderledes situation. Det er naturligvis langt federe at tage fotos af dyr i deres naturlige omgivelser, men når man nu ikke lige sådan har mulighed for at besøge den afrikanske savanne, så er Zoo trods alt en fin mulighed. 

Herunder ses nogle snapshots fra en skøn forårsdag. Glade dyr (håber jeg) og vegetation der så småt springer ud. Det kan man sgu kun blive glad af...

God fornøjelse... 

*

Du har mulighed for at se tidligere blogindlæg. Scroll ned i bunden af denne side og kig under blog-arkiv. Klik herefter på én af månederne...og så er du igang!

Find mig desuden på Facebook. Søg efter "Photos by Fernandez", og kan du lide hvad du ser der, så giv mig gerne et "synes godt om"... 

På forhånd tak :)















Ingen kommentarer:

Send en kommentar