tirsdag den 10. januar 2012

Blogindlæg nr. 015 - Naturfotos i sort-hvid

I dette blogindlæg vil jeg vise nogle naturfotografier jeg har taget i december 2011.

Billederne er redigeret således, at de fremstår i sort/hvid. Mange mennesker omtaler generelt fotos der ikke er i farver som sort/hvid fotos, men meget ofte er der i virkeligheden tale om fotos i gråtoner.

Disse fotos er redigeret så kraftigt med hensyn til bl.a. lys og kontrast, så billedet fremstår i sort/hvid mere end i gråtoner. Med en så kraftig redigering får naturfotografierne et næsten grafisk udtryk, som jeg synes rigtig godt om.

Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg, så finder jeg det yderst interessant, hvor voldsomt man kan ændre udtrykket på et fotografi ved at fjerne farverne. Og måske endnu mere, hvis man går skridtet videre fra gråtoner til sort/hvid.

Enjoy...


*

Du har mulighed for at se tidligere blogindlæg her. Scroll ned i bunden af denne side og kig under blog-arkiv. Klik herefter på én af månederne...og så er du igang!

Find mig desuden på Facebook. Søg efter "Photos by Fernandez", og kan du lide hvad du ser der, så giv mig gerne et "synes godt om"... 

På forhånd tak :)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar