søndag den 15. juli 2012

Blogindlæg nr. 29 - Waar Party 2012 (part 1)


Dette blogindlæg tager afsæt i disciplinen koncertfotos og er samtidig min lille personlige "tribute" til en begivenhed ved navn "Waar Party".

Men først fremmest billederne... De fleste mennesker der har været til en koncert har taget koncertbilleder...ofte med kameraet i deres mobiltelefon eller med et lille kompaktkamera man nemt kan have med sig i lommen.

Koncertfotos er ofte lækre at betragte pga. af energien, nerven og farverne som denne type billeder ofte rummer. Personligt holder jeg meget af at tage koncertfotos, da jeg således kan kombinere to af mine store passioner...musik og fotografering. 

I min optik er det absolut vigtigste når vi taler koncertfotos at "fastholde" energien og stemningen fra koncerten. Skarphed er ikke nødvendigvis et must, som ellers er et parameter som er ganske væsentligt. Jeg har set super fede koncertfotos taget af andre, som ikke opfyldte de gængse kriterier, men som var sprængfyldt af fed stemning og energi, så man næsten kan høre musikken og man ønskede man selv havde været til stede. Det er lige præcis det jeg har søgt i mine fotos på dette blogindlæg. 

Man kan altid sige en masse "smart" om det at tage fotografere - det gælder også koncertfotos. Det vil jeg undlade her, dog vil jeg kommentere én eneste ting...en fejl som jeg ofte ser folk begå. Drop blitzen...tag aldrig fotos af koncerter med blitz, men udnyt i stedet det ofte meget flotte lys der altid er på en scene hvor folk spiller og optræder. Det er rigeligt med lys, og du behøver ikke selv at "kaste" lys på motivet. Hvis du benytter blitzen vil du overbelyse fotografiet, og i min optik fuldstændig ødelægge dynamikken i billedet. 

Til det konkrette indhold...

Dette blogindlæg er part 1 af en række blogindlæg fra koncerterne på dette års Waar Party. For de af jer der læser dette og ikke ved hvad Waar Party er kan jeg fortælle, at Waar Party er en lille bitte festival som foregår ved Vår omkring Nibe på Waar Hovedgård. En række af mine gode venner står bag dette prægtige arrangement som har kørt i 13 år. Ingredienserne til et Waar Party er to dage med livemusik, primært bestående af lokale og/eller upcoming bands - og primært bands fra det nordjyske. Der har de senere år ligeledes været DJ til de sene nattetimer, der er masser af god mad...virkelig god mad, masser af øl, bålplads, telthygge og naturligvis en masse dejlige folk, som kommer år efter år for at hygge og nyde den særlige Waar Party stemning.

Waar Party er med andre ord et super dejligt sted at hygge og feste...både som publikum og musiker. Jeg selv haft fornøjelsen af at spille på Waar Party i flere omgange og det er noget ganske særligt og hyggeligt ved scenen på Waar og altid et fremragende publikum. I år spillede jeg ikke selv, men det betød omvendt, at jeg kunne nyde noget af den rigtig gode musik som nogle af de andre bands leverede og samtidig knipse løs med mit kamera.

De følgende billeder er således alle fra årets Waar Party og er fra nogle af de bands som optrådte på årets Waar Party...nogle af dem jeg fik set. Der var lidt af hvert, musik for enhver smag...Rock, Metal, Singer/songwriter m.v.

Fotos af følgende bands i dette blogindlæg: Kolossus samt 9000 John Doe.
Check dem ud. Livemusik som holder 100%

God fornøjelse med kigget...

*
Du har mulighed for at se tidligere blogindlæg. Scroll ned i bunden af denne side og kig under blogarkiv.
Klik herefter på én af månederne - så er du igang.

Find mig desuden på Facebook. Søg efter "Photos by Fernandez", og kan du lide hvad du ser der, så giv mig gerne et "synes godt om"...så bliver jeg glad!

På forhånd tak :)

























Ingen kommentarer:

Send en kommentar